The effect engine: part 1.

Ελπίζω να είστε όλοι καλά ;-)

Το τελευταίο διάστημα ήταν άκρως δημιουργικό. Αρκετό διάβασμα για κανόνες και συστήματα για τα παιχνίδια ρόλων. Εταιρίες άγνωστες, indie μέχρι και τους γνωστούς μας κολοσσούς. Σίγουρα δεν υπάρχουν ούτε τέλεια αλλά ούτε και απόλυτα συστήματα. Στην αναζήτηση μου ανακάλυψα καποια πραγματικά διαμάντια που με έβαλαν σε πειρασμό. Ένα από αυτά προέρχεται από το Monsters and Magic, Sarah Newton. Το ΜνΜ ανήκει στην πραγματικότητα στο κίνημα OSR παιχνιδιών τα οποία εκμεταλλεύονται 2 πράγματα: το τρομερό Open Licence της 3ης έκδοσης του DnD και όλες τις εκδόσεις πριν από το 2000 (στην 4η και στην 5η έκδοση ξεχαστε τα Open Licence). Δεν χρειάζεται να τονίσουμε ότι το υλικό πριν από 2000 είναι 10πλάσιο από το σημερινό. 

Υπάρχει σχολές παιχνιδιών ρόλων,πέρα από το  DnD, οι οποίες ονομάζονται free form. Για παράδειγμα, οι χαρακτηρες δεν ακολουθούν στεροτυπικές κλασεις με έτοιμες δυνάμεις αλλά έχουν πολλά skills (D100, D6 etc). Και όταν μιλάμε για αναβάθμιση ήρωα εννούμε αναβάθμιση των skills και κατα συνέπεια ενδυνάμωση του χαρακτήρα. Στην πιο ακραία μορφή υπάρχει το Fate rpg και τα παράγοντα του στα οποία ο χαρακτήρας περιγράφει το τι κάνει και βάση της περιγραφής γίνεται διεκπαιρέωση των πράξεων του. 

Στο ΜνΜ λοιπόν έχουμε ένα πάντρεμα της δικιά μας σχολής με την κατηγορία Fate... Μα πως γίνεται αυτό; Προσωπικά δεν μπορούσε να περάσει από το μυαλό μου. Αλλά ας αφήσουμε την πολύ θεωρία και ας το δούμε στην πράξη.  

Το σύστημα Effect Engine (Open Licence) καλύπτει όλες μα όλες τις πτυχές του ΜνΜ. Δηλαδή skills, attacks, resistances, spells και ότι άλλο ξέχασα. 

3d6+ attributes bonus + traits. 

Attribute Bonus : από τα γνωστά στατιστικά STR, DEX etc. Μια μικρή διαφοροποίηση είναι ότι στο βασικό στατιστικό της κάθε κλάσης έχουμε διπλασιασμό του μπόνους. Για παράδειγμα ένας πολεμιστής με 16 STR θα έπρεπε να έχει +3, αλλά εδώ θα έχει +6.

Traits: Σε αυτό το σημείο είναι η μαγεία του παιχνιδιού. Τι είναι αυτό λοιπόν; Ο κάθε χαρακτήρας έχει 3 ειδών traits: από την φυλή, την κλάση και από το υπόβαθρο του ήρωα. Για εμάς θα το λέγαμε οι δυνάμεις της φυλής και της κλάσης αλλά εδώ είναι μικρές προτάσεις τις οποίες μπορούμε να τις αλλάξουμε για να ταιριάζει στο στύλ μας όσο αυτό είναι δυνατό. Ας δώσουμε ένα παράδειγμα : ένας άνθρωπος έχει το χαρακτηριστικό της προσαρμοστικότητας (quick adapt).  Ο άνθρωπος ,ας είναι ο Ντόριαν το παράδειγμα μας, κυνηγάει έναν φυγά μέσα στην Βαροβία. Ρίχνει ένα MOV check το οποίο ο DM λέει ότι θα είναι 3d6+Dex Mod. Ο ήρωας όμως περιγράφει ότι επειδή είναι άνθρωπος και προσαρμόζεται εύκολα θέλει να προσθέσει το trait as bonus. O DM το θεωρεί σωστό και το επιτρέπει και ο Ντόριαν προσθέτει το επίπεδο του ως μπόνους. 

Ας το προχωρήσουμε παραπέρα. Ο Ντόριαν ζητάει να χρησιμοποιήσει ακόμα ένα trait, αυτό που ίδιος μεγάλωσε στην Βαροβία και γνωρίζει την περιοχή πολύ καλά. ο DM συμφωνεί και ο Ντόριαν απολαμβάνει ένα ακόμα +1 (μετά το πρώτο trait όλα τα άλλα δίνουν ένα απλό +1). 

Combat: Στην μάχη λοιπόν ο Ντόριαν θα ρίξει 3d6+attribute bonus+weapon damage vs Defense.

Resistances: 3d6+attribute modifier+traits. Επίσης υπάρχει η εκδοχή μιας στατικής ζαριάς. Δηλαδή το wisdom saving throw είναι όσο το attribute+any traits. Και με αυτό τον τρόπο γλιτώνουμε την ζαριά και το παιχνίδι μας γίνεται πιο γρήγορο.  

Όλα τα παραπάνω γίνονται κόντρα σε έναν αριθμό ο οποίος μπορεί να είναι DC, Defense, opposed roll etc. Ας πούμε ότι ο Ντόριαν στρίμωξε τον φυγά και ξεκινά η μάχη. Ο φυγάς έχει Άμυνα 17 και ο Ντόριαν ρίχνει 27. Τότε λοιπόν έχει δημιουργήσει 10 effect points. Και τι είναι τούτο; 

Με αυτούς τους πόντους μπορεί να αποφασίσει να κάνει 10 πόντους ζημιάς ή 5 πόντους ζημιάς και να δώσει στον αντίπαλο του ένα μειονέκτημα. 

Το ξέρω ότι σας φαίνεται παράξενο αλλά όποιος θέλει μπορεί να το ρίξει μια ματιά γιατί είναι Open Licence εδώ:

https://mindjammerpress.com/previews-samples-and-downloads/


Comments

Popular posts from this blog

Heroic Fantasy: Class Acts: Druid

Tales from the Post: Σκέψεις και μια αφιέρωση!

Planescape: Age of Spiders